Přeposlat Casio EX S770 - Recenze

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Casio EX S770 - Recenze

25.03.2007 | Jan Chládek | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Slušné vybavení, super tenký kovový design tyto vlastnosti mohou charakterizovat modely řady S od výrobce Casio.

Fotoaparát má plastové tělo s celokovovým pláštěm. Na těle jsou pouze základní tlačítka, velký výběr přímého přístupu k nastavení konkrétních parametrů byste hledali marně. Ačkoliv jsou rozměry opravdu miniaturní, drží se digitál, v rámci možností, dobře. Snad pro nás robustnější to bude chtít trochu obratnosti a cviku v prstech. Jako u většiny dnešních digitálů velkou část na zadní straně zabírá LCD displej s kruhovým ovladačem. Pár tlačítek je osazeno na horní části přístroje. ~i3

Charakteristika a funkční provedení:

Rozlišení CCD snímače je efektivních 7,2Mpix a maximální rozlišení snímku může být až 3072/2304 pixelu. Je využíván objektiv rozsahu 38-114 s nižší světelností. Zoom je klasicky trojnásobný s celkem dobrý fázovaním. Jako velkým plusem bych označil LCD displej. Focené snímky jsou na něm zobrazovány v reálných barvách navíc při úhlopříčce 2,8“ a rozlišení 230400 obrazových bodu je pěkná podíváná již předem zajištěná. Scénických režimů najdeme u S770 celkem 37 včetně možnosti uložení nastavení z některé fotografie na paměťové kartě. Tradičně je fotoaparát vybaven množstvím nadstandardních funkcí, ke ketrým patří například reálný histogram, či korekce výkonu blesku. Histogram zobrazuje jak křivku rozložení jasů, tak i křivku jednotlivých barevných kanálů. ~i1

Fotografování:

Celková obrazová kvalita Casia S770 je spíše průměrná. Je to zejména díky nekvalitnímu objektivu a jeho možnostem. Objektivy často trpí nepřesným vycentrováním, které se projevuje nejen rozostřenými rohy, ale také občasnou lokální neostrostí na místech, kde bychom to nečekali. Fotoaparát umožňuje nastavit citlivost snímače v rozmezí ISO 50 až ISO 400. S narůstající citlivostí samozřejmě narůstá i míra digitálního šumu. V režimu vysoká citlivost nastavuje automatika fotoaparátu citlivost až ISO 800, při této hodnotě je však obraz silně degradován barevným šumem. Projevy chromatické vady jsou u S770 nevyzpytatelné, náchylnější je fotoaparát k fialovým liniím na širokém ohnisku. Podobné je to i s vyvážením bílé, při světelně náročnějších scénách automatika nezvládá správně nastavit vyvážení bílé. Fotoaparát umožňuje snímání do formátu 4:3, 3:2 a také 16:9. Samozřejmostí je natáčení videa ve formátu Mpeg4-DivX. ~i2

Závěr:

Opět se stalo, že výborné funkční vybavení, designové provedení je v kontrastu s kvalitou snímků a celkové i rychlostí. Bohužel funkce objektivu je i nadále jednou z nejdůležitějších a nelze ji i přes kvantum funkcí přehlédnout.

tisknout