Přeposlat Trendem módní fotografie je zachytit pohyb, fotografové přitom využívají i roboty

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Trendem módní fotografie je zachytit pohyb, fotografové přitom využívají i roboty

28.11.2014 | Tisková zpráva | Zajímavosti | Komentářů: 0 |

Módní fotografie jako žánr se v posledních letech značně proměnila. Stále více je upřednostňována dynamika a pohyb před statickými snímky. Pro dosažení dokonalého efektu při fotografování módy proto fotografové využívají automatizovanou techniku, jako například kombinaci otočné plošiny s běžícím pásem a robotické rameno.

Trendem módní fotografie je zachytit pohyb, fotografové přitom využívají i roboty

V současnosti stále více lidí nakupuje na internetu, díky čemuž se mění i technologie pořizování módních fotografií. Jistým standardem se dnes již staly 3D fotografie a 360° produktové fotografie, které ukážou výrobek ze všech stran na několika fotografiích, nebo umožňují vytvořit plynulou prostorovou animaci. Kromě fotografií šatů na modelkách nabízí světové módní značky i krátká videa, která zobrazují, jak se oblečení chová při chůzi nebo v předklonu.

„Vzhledem k tomu, že lidé chtějí oblečení vidět ze všech stran, ale i v pohybu, nabízíme takzvaný Virtual Catwalk, což je kombinace točny a běžeckého pásu. Modelka nebo model jde plynule po běžícím pásu, který se současně otáčí kolem své osy. Navíc je možné využít i robotické rameno s fotoaparátem, které zajistí pohledy z různých úhlů,“ uvedla Hana Mráčková, marketingová manažerka ze společnosti PhotoRobot,  která se specializuje na automatizovanou fotografii. „Jedná se o ideálního pomocníka pro rychlou a originální produkci velkého počtu videí. Jejich pořizování je nyní jednodušší a rychlejší. Na plastovém torzu se na jedno tlačítko vyfotí fotka zezadu i zepředu. Pro každou novou kolekci je proto možné dosáhnout stejného způsobu nafocení. Nemusí tedy jít ani o rotační fotografii, automatizace focení módy se může vyplatit i pro klasickou produktovou fotografii,“ dodala Mráčková.

Při pořizování módních fotografií je v současnosti upřednostňována dynamika a pohyb, který však nemá být samoúčelnou, rádoby efektní formou, ale zcela účelovým zobrazením střihu, formy a skladby zobrazovaného oděvu. Dalším z aktuálních trendů současné fotografie módy je civilní, tedy každodenní nebo všední zobrazení. „Aktuální je zobrazovat módní kreace jako samozřejmou součást běžného života,“ potvrdila trend Věra Matějů, předsedkyně Svazu českých fotografů. V poslední době navíc většina známých módních fotografů dává přednost fotografování v interiéru. „Jedním z hlavních důvodů, proč se fotí v interiéru, je světlo. Přirozené osvětlení totiž fotografům nezajistí stálé světelné podmínky, použití umělého osvětlení je proto mnohem lepší volbou,“ upřesnil Jan Vojtek, hlavní fotograf projektu PhotoRobot.

Přestože jsou záběry módy a módních doplňků v dnešní době velmi originální a fotografové čím dál více kreativnější, největší problém současné módní fotky podle odborníků představuje určitá konzervativnost, chybějící feeling, přílišný důraz na zažitá pravidla a technickou stránku. Ačkoliv se tuzemská módní scéna v posledních letech výrazně rozvíjí, Česká republika se stále nemůže srovnávat s módními velmocemi typu Francie, Itálie, Německa nebo Ruska. Přesto lze spatřit určitá pozitiva, kterými se fotografování módy v tuzemsku liší. „U nás má módní fotografie méně komerce a více nápadů a tvůrčích přístupů a pochopení pro módního tvůrce, neplatí to ale absolutně,“ uzavřela Věra Matějů.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Trendem módní fotografie je zachytit pohyb, fotografové přitom využívají i roboty


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.