Přeposlat CEWE COLOR a.s. - historie a současná situace

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

CEWE COLOR a.s. - historie a současná situace

27.06.2007 | TISKOVÁ ZPRÁVA CEWE COLOR a.s. | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Fotolab vznikl jako společnost s ručením omezeným v roce 1990. Zakladatelům firmy se dařilo od počátku díky neotřelým nápadům a i díky situaci na tehdejším fotografickém trhu pravidelně zlepšovat hospodářské výsledky a tím také navyšovat podíl na trhu.

HISTORIE A SOUČASNÁ SITUACE

Fotolab vznikl jako společnost s ručením omezeným v roce 1990. Zakladatelům firmy se dařilo od počátku díky neotřelým nápadům a i díky situaci na tehdejším fotografickém trhu pravidelně zlepšovat hospodářské výsledky a tím také navyšovat podíl na trhu. V roce 1993 již společnost vlastnila majetek ve výši 60 mil. Kč a v tomto roce se jí také podařila s pomocí anglické poradenské firmy PA Consulting transformace na akciovou společnost, jejíž akcie vlastnili rovným dílem zakladatelé – pánové Mikšovský a Bayer a dále fond 1. IN a.s. banky IPB. V té době se navýšil základní kapitál společnosti na částku 300 mil. Kč. Vzhledem k chystané expanzi bylo nutné najít strategického zahraničního partnera. Po řadě jednání se jím nakonec stal největší nezávislý fotozpracovatel v Evropě – firma CeWe Color se sídlem v německém Oldenburgu. Ta pak v roce 1995 odkoupila část podílu od akcionářů a navýšila základní kapitál společnosti tak, aby získala dvoutřetinový majoritní podíl. V průběhu dalších let společnost CeWe Color odkoupila veškeré podíly od zakládajících členů akciové společnosti a od roku 2002 je majoritním akcionářem s podílem 99,56 % na základním kapitálu CeWe Color. Vstup strategického partnera se ukázal jako rozhodující pro další dynamický růst firmy, protože díky know-how majoritního akcionáře měla společnost Fotolab možnost plně využít potenciálu fotografického trhu a stát se největší fotolaboratoří v České republice, která navíc založila své dceřiné společnosti i na Slovensku (zde působí firma Fotolab Slovakia a.s.) a v Maďarsku (firma CeWe Color Magyarország Kft.). Velmi dobré výsledky společnosti Fotolab vedly k rozhodnutí vedení CeWe Color postavit v České republice novou velkolaboratoř na zpracování fotografií. Výstavba byla dokončena v květnu roku 2000 a nyní Fotolab vlastní nejmodernější laboratoř ve středovýchodní Evropě, která plně vyhovuje všem nárokům na výrobu fotografií a to nejen klasické, analogové, ale i digitální. Fotolab současně budoval a podporoval své dceřiné společnosti na Slovensku a v Maďarsku. Obě dceřiné společnosti se rozvinuly do prosperujících společností a lze říci, že se staly zrcadlem společnosti Fotolab. Maďarská společnost CeWe Color byla koncem roku 2003 začleněna v rámci celoevropského holdingu přímo pod centrální řízení CeWe Color, Oldenburg. Slovenské dceřiné společnosti byla z logistických důvodů předána část produkce pro rakouský trh a vzhledem ke spokojenosti rakouských zákazníků s kvalitou fotografií bylo vedením společnosti rozhodnuto, že se na Slovensku postaví nová fotolaboratoř. Přestavba budovy v Petržalce byla dokončena v létě 2005 a od září téhož roku je laboratoř plně v provozu. Postupně přebírá další části Rakouska, pro které vyrábí fotografie, což s sebou samozřejmě přinese výrazně lepší hospodářské výsledky naší dceřiné společnosti. Dnem 30. října 2006 byla společnost přejmenována z Fotolab, akciová společnost na CeWe Color, a. s. Společnost dál používá obchodní značku a logo FOTOLAB. K 1. únoru 2007 koupila společnost CeWe Color a.s. Praha obchodního podíl fotografické společnosti FotoStar, s.r.o. Teplice a jejich dvou dceřiných společností Bohemia Foto s.r.o. a Fotostar Slovakia s.r.o. Fotostar patřil společně s Fotolabem k leaderům českého trhu. Neustále se snižující počet zhotovovaných fotografií (především analogových) však neumožňoval, aby mohly v České republice efektivně pracovat dvě fotolaboratoře. Proto se pan Ladislav Koštíř, majitel firmy Fotostar, rozhodl nabídnout CeWe svůj podíl k odkupu. Po cca půlročním jednání se obě strany dohodly na podmínkách převzetí a nyní obě laboratoře pracují pod jedním majitelem a využívají synergické efekty z tohoto vyplývající. CeWe Praha se soustředí především na základní prvovýrobu, v Teplicích se pak budou převážně vyrábět produkty, jako jsou např. fotodárky. Vedle fotografických služeb provozuje naše firma i síť maloobchodních prodejen, kterých je momentálně 69. Našim nejdůležitějším artiklem, který na prodejnách nabízíme, jsou fotografie. Díky naší laboratoři můžeme nabízet vynikající kvalitu za velmi atraktivní ceny. Naším nosným artiklem byla klasická analogová fotografie. I když v roce 2006 její podíl na našich prodejnách již klesl pod 50%, je stále důležitou součástí naší nabídky. Samozřejmě podpora tohoto artiklu již není tak prioritní neboť ti zákazníci, kteří fotí na kinofilm, si tuto službu u nás najdou zcela určitě. Na trhu totiž nabídka tohoto druhu zpracování velmi rychle mizí. Je to dáno tím, že digitální fotografie již zcela ovládla dění na fotografickém trhu. Zákazníci si pořizují takřka výhradně digitální fotoaparáty, byť jsou tyto výrazně dražší než klasické. Z toho důvodu se v našich prodejnách úspěšně rozvíjí i placení na splátky, které nabízíme velmi výhodně s firmou Essox. Prodej dražších kamer samozřejmě zvyšuje tržby, marže je ovšem u těchto produktů nižší než dříve. Hledáme proto další doplňkový sortiment, který zákazníci při digitálním focení potřebují – jsou to především paměťové karty, které velmi rychle zvětšují svou velikost – dřívější 128 MB či 256 MB karty již nenaleznete, neboť díky vyšší kvalitě fotoaparátů se používají karty 1GB, 2GB a vyšší. Další nový sortiment je prodej DVD a CD. Zde se rovněž stále zvyšují obraty. Každý měsíc vydáváme na podporu prodeje těchto produktů leták, který distribuujeme střídavě přímo přes roznáškové firmy do všech domácností v okolí našich prodejen nebo přes vklady v našich nejčtenějších denících – Blesk, Dnes či Lidové noviny. Mimo atraktivního zboží zde nabízíme i naše základní fotografické produkty neboť spousta snímků zůstává uložena pouze na domácích počítačích či jsou jen přepálena na CD. Výrazně marketingově podporujeme naše fotodárky, kde nabízíme celou paletu zboží, na které si může zákazník přidat svou fotografii – trika, čepice, hrnky, podložky na myš… Na konci roku byl pochopitelně nejúspěšnější dárek vlastní kalendář. V roce 2006 se podařilo umístnit na každé naší prodejně tzv. DigiFilmMaker – přístroj, který umožní našemu zákazníkovi bez problémů přenést data ze své paměťové karty nebo i z mobilu na CD a z něho pak objednat jak fotografie, tak fotodárky. Na každé prodejně je umístněno několik těchto přístrojů a zájem klientely neustále roste. Pro naše zákazníky nabízíme i další atraktivní službu – prodej zboží přes internet – pomocí našeho eshopu, umístněného na našich webových stránkách. Tato služba se velmi osvědčila, neboť dodáváme zboží zákazníkovi bez poplatku přímo do domu. Do budoucna počítáme s dalším rozšířením našich služeb přes internet, zde se koncentruje největší část našich zákazníků.

TRH A VÝROBA

Je to zhruba deset let, kdy se negativní film poté, co urazil stoletou cestu k stálobarevné dokonalosti kinofilmu, vzepjal k poslední inovaci. Vznikl tehdy film pojmenovaný APS Advanced Photo System. Film pokrytý transparentní záznamovou vrstvou měl přinést fotografům přidanou hodnotu v podobě předvoleného formátu snímku, zaznamenaných technických informací a např. i pojmenování snímku. Vývoji fotoaparátů, filmů a zpracovatelských zařízení se tehdy věnovalo 50 světových firem z oblasti fotografického průmyslu. Trefil se ten, kdo po pár letech tehdy užil přirovnání, že se narodilo „mrtvé dítě“. Dnes na tento systém již málokdo vzpomene, i když mezi zákazníky ještě v mizivém procentu tyto APS fotoaparáty existují. V České republice se tento systém téměř neujal, protože po boomu fotografie v devadesátých letech a na začátku tisíciletí k nám vtrhnul již rovnou fotoaparát digitální. V době, kdy v České republice barevná fotografie nabrala nejvyšší otáčky, tzn. v letech 2001 a 2002, Češi a Moravané vyfotografovali 10 milionů filmů za rok a prodejci Agfa, Kodak, Fuji, Konica a další měli žně. V roce 2006 již prodej klesl pod hranici 5 milionů filmů za rok a v roce 2007 již mezi značkami na evropském trhu chybí tradiční Agfa a Konica. Číslo ze sousedního německého trhu je samozřejmě vyšší. 187 milionů prodaných filmů v roce 2001 kontrastuje s 64 miliony v loňském roce, tj. pokles na třetinu. Zdrojem a zrcadlem tohoto vývoje je statistika prodeje digitálních fotoaparátů a vyrobených fotografií. V ČR se v roce 2006 prodalo 510 tisíc digitálních fotoaparátů. Pro srovnání, poslední 3 roky se každoročně v Německu prodá více než 7 milionů digitálních fotoaparátů a trend je mírný nárůst. Od počátku nabídky prvních komerčních digitálních fotoaparátů, tj. od roku 1997, jich zákazníci na tomtéž trhu koupili a obměnili téměř 32 milionů! Digitální fotografie tak již definitivně převážila nad fotografiemi vyrobenými z klasického filmového fotoaparátu. Rok 2006 přinesl do koncernu CeWe Color 40% obratu z digitálních zdrojů a v roce 2007 je zmíněná převaha vyjádřena 56%. Vývoj v polovině roku toto potvrzuje. Klasický film zde však ještě nějaký čas zůstane. Je mnoho majitelů excelentních zrcadlových fotoaparátů na kinofilm, kteří se neradi budou s touto špičkovou technikou a optikou loučit, a proto je i předpoklad, že za 5 let stále 7–8% klasických fotografií bude pocházet z těchto zdrojů. Trh s mobilními telefony však dnes napovídá, že prognóza, že mobily nahradí původní automatické kompaktní fotoaparáty na kinofilm, se naplní. Potenciál českého trhu fotografií vyrobených klasickou fotochemickou cestou (od vývojky k ustalovači) v roce 2007 odhadujeme na 230 milionů kusů. Možnosti pro objednání a množství produktů se rozšiřují. CeWe Color dnes v obou laboratořích v ČR, v Praze a v Teplicích, soustřeďuje zakázky objednané z filmů, z paměťových médií, po internetu (včetně objednacího klienta CeWe v nové verzi Windows Vista) a nov i z mobilního telefonu pomocí společné aplikace s Nokia (X-Press Print). Klasické fotografie, které jsou určitě tím nejlepším a nejbezpečnějším způsobem, jak uchovat životní okamžiky, však není v nabídce tím jediným, co dnes zpracovatel CeWe Color nabízí. Atraktivním zpestřením jsou aplikace snímků na textilní, keramické a papírové podložky. Tak vznikají tzv. fotodárky, jako jsou puzzle, hrnky a korbele s fotografií, podložky pod myš, a více typů textilních výrobků počínaje tričky s fotografií. Velkým hitem se stává tzv. fotokniha, kterou zákazník ocení, jakmile se rozhodne jí objednat. Potom již není třeba další reklamy. Nyní je tento světový hit dostupný například na webové adrese ~1. V roce 2007 již tento výrobek koncernu CeWe Color přinese 5% z celkového obratu a do pěti let je prognóza 15%. Ing. Pavel Schreiber – generální ředitel Ing. Libor Rambousek – technický ředitel Pavel Klejna – tiskový servis

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku CEWE COLOR a.s. - historie a současná situace


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.